Каква е разликата между радиална гума и диагонална гума?

Радиални гуми
Радиалните гуми са разработени през 1946 година. В света на гумите се появява нужда от по-гъвкава гума, която да може по-добре да поема ударите от неравности по пътната настилка. Този тип гума е също така по-здрава, което позволява по-ефективно използване на мощността на машината.
При радиалните гуми стоманените кордови слоеве са разположени перпендикулярно на петата на гумата, а върху каркаса е поставен допълнителен колан. Тъй като слоевете са перпендикулярни един на друг, страничните стени на радиалните гуми са много гъвкави.
Предимства на радиалните гуми:
- Добро управление и по-добър контакт с пътя
- По-висок комфорт при шофиране благодарение на гъвкавостта на страничната стена
- Ниско развитие на топлина при високи скорости
- По-висока устойчивост на повреди по протектора
- По-нисък разход на гориво
Недостатъци на радиалните гуми:
- По-малка стабилност в страничната стена при тежки товари
- По-чувствителни към повреди в страничната стена (например при удари)

Диагонални гуми
Още от 1898 г. диагоналните гуми започват да се използват като алтернатива на плътните (масивни) гуми. В автомобилната индустрия те са били стандарт до въвеждането на радиалните гуми. При диагоналните гуми конструкцията на каркаса се състои от найлонови корди, които са разположени кругообразно (на кръст) една върху друга под ъгъл от около 55 градуса в протектора и страничните стени. Диагоналните гуми се използват основно за тежки дейности в пристанища, най-често при машини като рийчстакери.
Предимства на диагоналните гуми:
- Висока стабилност на превозното средство
- По-голяма устойчивост на повреди в страничните стени

Недостатъци на диагоналните гуми:
- Високо съпротивление при търкаляне, което води до бързо загряване на гумата
- По-нисък комфорт при шофиране поради твърдата конструкция
- Повишен разход на гориво